Strážci míru galaxie (2021)

Rytíři Jediové a jejich učedníci během svého života prochází nelehkým výcvikem.

Jedna taková trénink mise měla proběhnout v sektoru Karpa II na planetě Bye’lech.

Bohužel vše nešlo podle plánu a výcvik se přeměnil v zoufalou snahu zabránit nově vzniklé Sithské hrozbě…

Podařilo se nám hrozbu potlačit?

Rytíři Jediové jsou skupina bojovníků chránící galaxii – především několik tisíců hvězd kolem středu, které se nazývají Republika. Mají svou vnitřní strukturu, která se skládá z mistrů, rytířů, padawanů a učedníků. Umějí se ohánět světelným mečem, ale sahají po něm jen v krajních případech. Neboť je vede jejich kodex:

Není emocí, pouze míru.
Není nevědomosti, pouze poznání.
Není vášně, pouze klidu.
Není chaosu, pouze harmonie.
Není smrti, pouze Síly.

Obyčejně život Jedie začíná výcvikem – tělesným i duševním. K takovému výcviku se jedna skupina vedená mistrem Elzarem Halcyonem vydala právě na planetu Bye’lech. Na začátku jsme mohli sledovat jak základní výcvik končí. Padawanka Aayla Quin splnila své zkoušky a stala se rytířkou Jedi.

Mezi námi bylo především 35 mladých učedníků, ale z některých se v průběhu také stali padawani. Na všechny brzy čekala mise přímo v terénu – letěli jsme pomoct do nedalekého systému zvaného Tritus (či Triton). Republika sice až sem nesahá, ale místní vládkyně Ehlia Tritus nám byla velmi nakloněna.

Ukázalo se, že naše mise na Tritu měla jasnou příčinu. Planetu se totiž rozhodla napadnout Sithská flotila.

Sithi jsou odvěcí nepřátelé Jediů. Vládne jim chaos místo řádu a nechávají se vést svým hněvem a nenávistí. Jejich cílem je ničit a ovládat slabší. O to se pokusili i tady.

Naštěstí se nám povedlo Sithům uniknout a s pomocí Ehliy jim na Corranu zablokovat další postup směrem k Bye’lchi. Tento úspěch si vzal za cenu to, že jedna z nás – mistryně Rastra Zeneka byla zajata.

V systému Kosaf jsme se neúspěšně pokusili poslat zprávu o pomoc směrem do Republiky. Nepřátelé nás odsud velmi brzy vyhnali, neboť jsme se zdrželi pomocí lidem a rodině Ehliy, kteří sem dříve prchli.

Potřebovali jsme se rozkoukat, co se vlastně děje. Měli jsme totiž podezření, že někde za naší obranou se pohybuje nepřátelská loď. Při obchodování na Dun Doktonii a následném domlouvání se s domorodci z X57 Alfa jsme zjistili, že nějaká temná postava se zajatou světlou postavou se pokouší navázat spojenectví s obyvately systému Kessel.

Na Kessel jsme se urychleně vydali, abychom ještě přetáhli místní na svoji stranu. Jednalo se totiž o silnou stranu, kterou nebylo záhodno poštvat proti sobě. Objevili jsme však problém: veliká moc Kesselu stála na vysokém podílu otrocké práce. Zatli jsme zuby a otrokářům stejně pomohli. Aayla však s tímto postupem nesouhlasila a na vlastní pěst osvobodila několik otroků. To dost pobouřilo Kesselany, kteří nás z tohoto činu podezřívali. Naštěstí jsme je přesvědčili o tom, že se nám dá věřit.

Dozvěděli jsme se od nich, že temnou postavou je Sith zvaný Zarius a nachází se nedaleko i s naší zajatou mistryní Rastrou. Pod rouškou tmy jsme se jali jejího vysvobození a nepřítelova zajetí. To se nám povedlo a další den jsme se zloducha chystali vyslechnout.

V této chvíli nás však zdrželi osvobození kesselští otroci, kteří nám hrozili, že o osvobození řeknou otrokářům. Vyzvali jsme je proto k tradičnímu souboji, abychom se výhružce vyhli. Souboj jsme prohráli, ale zachránila nás klíčová informace z výslechu, totiž že Zarius zaparkoval nedaleko svou loď. Tu jsme tedy bývalým otrokům věnovali a nebezpečí bylo zažehnáno.

Večer jsme se vrátili na Bye’lech a naplánovali si další postup: věnovat se obraně v pravé části sektoru – zajistit spojenectví na planetách Zuri a Skarlox. Ráno dalšího dne nás však zastihl drsný šok. Náš zajatec zmizel. Co víc, Aayla také nebyla nikde k nalezení. Netušili jsme, co se stalo, a tak jsme pokračovali v původní misi.

To se nám vymstilo. Od té chvíle jakoby se sama Síla obrátila proti nám. Přepadli nás piráti, na Zuri místo opravy došlo k sabotáži naší lodě, na Skarloxu si z nás vystřelili divadlem a oznámili, že Karku Val – zákeřný sithský lord, který za celou invazí stál, už jim svou podporu nabídl před námi a brzo na nás pošle své jednotky.

Prchali jsme pryč a uvažovali, v čem spočívá všechno to neštěstí. Došli jsme k jasnému závěru: Aayla nás zradila. Spolu se Zariem přeběhla na nepřátelskou stranu a sdělila jim naše plány.

I Elzar přiznal určitou porážku a než jsme stihli rozmyslet co dál, stalo se to nejhorší, čeho jsme se obávali: nepřátelé prorazili přes naše spojence a udělali výpadek na Bye’lech.

Jediné štěstí bylo, že šlo jen o roztroušené jednotky, které se nám jakž takž povedlo odrazit. Věděli jsme však, že další útok bychom nepřežili.

Museli jsme sami začít jednat rychle a překvapivě. Vyrazili jsme na nebezpečnou cestu až na hlavní Sithy ovládanou planetu: Forneus. Síla nás pro jednou zase provázela. Podařilo se nám tam proniknout a dokonce najít samotného Karku Vala.

Souboj s ním a jeho pomocníkem byl velmi napínavý a obtížný. Nakonec se objevila pomoc, kterou nikdo nečekal. Aayla! Spolu se Zariem se objevili odnikud a pomohli nám s porážkou mocných nepřátel.

Zbývala by otázka, zda se pokusit o útěk do bezpečí, či dále pokračovat v boji se zbývajícími soupeři. Nemuseli jsme na ni však odpovídat, neboť se ukázalo, že Aayla a Zarius se spojili s flotilou, kterou nám Republika poslala – takže naše volání o pomoc přece našlo svého příjemce. Dozvěděli jsme se, že Triton a další spřátelené systémy už také byly osvobozeny. Situace byla zachráněna, ale podle všeho jen díky tomu, že naší výpravě se dařilo tak dlouho Sithy zaměstnávat a odlákávat jejich pozornost.

Elzar nabídl Aayle i Zariovi vstoupit (zpět/nově) do Jediského řádu. Ti dva však odmítli, protože už měli v hlavě jiný plán: nadále pomáhat slabším v tomto sektoru, kam moc Republiky a Jediů standardně nesahá – počínaje osvobozováním dalších otroků. Před rozloučením jsme se ale ještě dobře najedli a pobavili.

Snad se naše cesty opět jednou protnou.

Nechť vás provází Síla!

HYMNA

Na pokraji parseku, na posledním úseku
přistáli Jediové, nebojí se výcviku.
Učedníky trénovat, naučit je bojovat,
myslet vlastní hlavou, v divočině umět přežívat.

Refrén:
Mistře, co budem dělat dál?
Ptám se: Mistře, jak hrozbám vzdorovat?
Sleduj příklad můj a Sílu dál následuj.
A svou čest si obhajuj!

Rytíři Jediové jsme, náš kodex nás vede,
pomáhat druhým a nemyslet na sebe.
Nestrpíme nenávist a život ten milujem,
své poznání a činy neustále zlepšujem.

Ref.

Když temná strana povstane, nová hrozba vyvstane,
kdokoliv z nás bez váhání těch slabších se zastane.
Přicházíš-li jako Sith – nenávist v krvi teče.
Nezvládneš nás porazit – narazíš nám na meče!

Družiny učedníků

GRANITON

Vedoucí rytíři: Eliška a Vítek

Učedníci: Šimon, Jonáš, Sam, Viky, Jeroným, Alena, Vali

Pokřik:

Naučíme se ovládat sílu,
v lodi nemáme žádnou díru.
Chceme udržet galaxii v míru
a přispějeme k dobrému dílu.
Vznášejíc se v oblacích
přilétáme na dracích.
Graniton se jmenujeme po šedivém měsíci,
do soubojů vstupujeme vždy s úsměvem na líci.

 

 

FERUMON

Vedoucí rytíři: Zuzka a Noé

Učedníci: Kačka, Hajnalka, Sam, Vojta, Juditka, Petr, Eliška

Pokřik:

My jsme přišli z Ferumonu
Pomůžeme v době zlomu
Nás měsíc je celý z kovů
Získáme nám nejvíc bodů
Nás tým je skvělý
Protože se rád dělí

 

AQUALON

Vedoucí rytíři: Ráchel a Pavel

Učedníci: Filip, Amálka, Tobík, Ester, Jan, Lucka, Fína

Pokřik:

Naši vůdci jsou dost dobří,
pod jurtami žijem mokří.
Neberte to zas tak zhurta,
lepší raketa než jurta.
Náš měsíc je celý modrý,
snad ten tábor bude Dobrý.
Po vesmíru putujeme
aquabelly milujeme.
A jsme velcí egoisti
Jan a Pavel to vždy jistí.

Aqualoni a Aquabely!

 

FLAKELON

Vedoucí rytíři: Lali a Honza

Učedníci: Michal, Marcela, Klára, Eliáš, Míša, Lydie, Matyáš

Pokřik:

se ztratil v mezihvězdném přenosu

 

 

SAHARON

Vedoucí rytíři: Damka a Kuba

Učedníci: Ester, Bětka, Dan, Amálka, Anička, Eda, Filip

Pokřik:

Děsně hustá a vtipná scénka o tom, jak se dva potkají a zjistí, že jsou oba ze Saharonu, načež se rozhodnou zazpívat si „tu naši“.

Následuje společný zpěv, který se postupně přesouvá do vyšších a vyšších tónin:

„Saharón, Saharón, Saharón, Saharón!“
Pak se skanduje a gestikuluje:
„Jsme silní jako nosorožci
a žijí u nás pavoukovci.
Roznesem‘ vás na kopytech,
to je ale pech, co?“

Jediové a Sithi

Ke konci tábora jsme se setkali s tradiční pirátskou hrou zvanou “Jediové a Sithi”. Její pravidla naleznete na následujících řádcích.

S jedním balíčkem, který každý dostal, je hru možno hrát až v šesti hráčích. Každý hráč dostane jednu kartu Sitha (je celá červená) a tři karty Jediů (světlé se zeleným mečem). Každý má tedy svoje čtyři karty a během hry je nemíchá s ostatními.

Hra se hraje o body – jako body je možné použít kredity nebo jakékoli jiné tokeny (mince, kamínky, …). Cílem přátelské hry je získat 2 takovéto body. Dá se ale hrát i verze, kde se pokračuje, dokud se všechny body nerozeberou (například pokud každý hráč umístí na začátku do banku jeden svůj kredit).

Hru začne libovolný hráč tím, že před sebe položí kartu z ruky lícem (strana s obrázkem) dolů. Úplně stejně položí na stůl kartu i ostatní hráči.

Začínající hráč se pak může rozhodnout, zda-li přidá další kartu (také lícem dolů) na hromádku před sebou, nebo řekne číslo. Pokud přidá další kartu, rozhoduje se hráč po jeho levici, který je další na řadě. Opět může buď přidat kartu, nebo říct číslo. Dokud se přidávají karty, hráči se dokola střídají v tom, kdo je na tahu. Jakmile ale někdo řekne číslo, další karty už se nepřidávají.

Pokud někdo řekne číslo, začíná nová fáze hry: tipování. Ten, kdo první řekne číslo, se snaží odhadnout, kolik karet Jediů (čili nikoli Sithů) dokáže otočit. Maximální číslo, které může říct, je počet karet lícem dolů, které jsou na stole. Ostatní po kruhu (čili počínaje hráčem po levici hrajícího – ten, který se jinak měl jako další rozhodovat) postupně mají možnost říct vyšší číslo, nebo vynechat. Jakmile někdo vynechá, už nemůže přihazovat, kdyby na něj znova přišla řada. Přihodit – hádat vyšší číslo – jde do té doby, dokud číslo nedosáhne maximální hranice, nebo dokud už není nikdo, kdo by chtěl přihazovat. Pak přichází další fáze – otáčení.

Otáčet bude ten, který tipl nejvyšší číslo (a nikdo další už neřekl další vyšší). Číslo se může rovnat maximu (počtu karet na stole), ale nemusí. Ten, který má otáčet, musí nyní postupně otočit tolik karet, kolik hádal – začít musí všemi svými kartami a pak si může vybírat které karty soupeřů chce s tím, že vždycky musí otáčet odshora – nejdříve ty karty, které byly položeny jako poslední.

Pokud se otáčejícímu povede otočit samé karty Jediů, získává bod.

Pokud otáčející otočí jediného Sitha, jeho pokus tím končí. Nezískává ani neztrácí bod, ale hráč, kterému Sith patřil vezme otáčejícímu jednu náhodnou kartu z ruky, nedívá se na ni a odloží ji stranou. Otáčející s touto kartou už dále nemůže hrát. Pokud takto někdo přijde o všechny karty, ze hry vypadává. Pokud takto zbyde ve hře jediný hráč, je vítězem, nehledě na počty bodů.

Hráči nemusí ukazovat, co bylo na jejich neotočených kartách. Před začátkem dalšího kola si vezmou zpět do ruky své otočené i neotočené karty.

Další kola fungují úplně stejně (počínaje pokládáním karet). Začíná vždy ten hráč, který v předchozím kole získal bod, nebo ten, jehož Sith byl otočen.

Pokud už hráč v nějakém kole položí před sebe všechny své karty a přijde na něj řada, nemůže přidávat další (protože je nemá) a musí už říct číslo. Toto pravidlo je důležité hlavně pokud už nějaký hráč o nějaké karty přišel a má například jen jednu – pak se v podstatě nikdy nemůže rozhodovat a vždycky už musí říkat číslo (kromě první karty, tu ale umisťují povinně všichni).

Ukázková hra

Hrají Anakin, Obi-Wan, Padmé a Yoda.

Anakin začíná, protože předchozí hru získal bod. Všichni položí na stůl jednu kartu lícem dolů. Na stole jsou teď celkem 4 karty.
Anakin si může vybrat, jestli položí další kartu, nebo řekne číslo. Rozhodne se dát na svou hromádku další kartu (lícem dolů jako vždy). Na stole je teď celkem 5 karet.
Po Anakinově levici sedí Obi-Wan, který se také rozhodne přidat na svou hromádku kartu. Na stole je teď celkem 6 karet.
Po Obi-Wanově levici sedí Padmé, která se také rozhodne přidat na svou hromádku kartu. Na stole je teď celkem 7 karet.
Po levici Padmé sedí Yoda, který se rozhodne kartu nepřidávat, ale říct číslo. Na stole je 7 karet, proto může říct maximálně “7”. To by byl ale velký risk, a proto se Yoda rozhodne říct pouze “2”.
Na řadě je zase Anakin. Karty přidávat nemůže, protože už někdo řekl číslo. Anakin si věří, a proto Yodu přehodí a řekne “3”.
Obi-Wan nechce riskovat, proto řekne, že vynechá.
Padmé řekne “4” (musí přehodit Anakinovu 3, která byla v tu chvíli nejvyšší).
Yoda se rozhodne dále nepřihazovat a také vynechá.
Anakin také vynechá.
Obi-Wan už vynechal předchozí kolo, takže teď už přihazovat nemůže.
Nejvyšší tip tedy měla Padmé: 4. Musí otočit 4 karty s obrázkem Jedie. Začít musí svými dvěma kartami – otočí je a naštěstí pro ni jsou to oba Jediové.
Nyní si může vybrat, čí karty bude dále otáčet. Chtěla by otočit Anakinovu spodní kartu (tu, kterou položil jako první), ale to nemůže, protože karty se otáčí odshora, a tak Padmé otočí tu vrchní. Má štěstí, protože je na ní opět Jedi.
Nyní musí otočit ještě jednu kartu, aby získala bod. Rozhodne se ale neotáčet Anakinovu druhou a místo toho si vybere horní kartu Obi-Wana. Bohužel jí štěstí dále nepřeje a na této kartě se nachází Sith.
Padmé vezme všechny své karty, zamíchá je a lícem dolů je nabídne Obi-Wanovi. Ten si vybere jednu kartu, nedívá se na ni a položí ji stranou.

Všichni si vezmou zpět do ruky své karty – Padmé má teď samozřejmě o kartu míň, ale ostatní nevědí, zda ztratila Sitha či Jedie. Začíná další kolo a první hraje Obi-Wan, protože to byl jeho Sith, který byl otočen.
Všichni položí svou první kartu. Na stole jsou teď celkem 4 karty.
Obi-Wan se rozhodne zariskovat a řekne “4”. Normálně by ostatní měli šanci ještě přihazovat, jelikož však číslo dosáhlo maxima (což bylo v tomto případě právě 4), Obi-Wan se ihned stává otáčejícím. Otočí postupně všechny karty  a skutečně se mu podaří otočit 4 Jedie. Tím získává bod. Jelikož Obi-Wan už předtím jeden bod získal a hráči hráli na 2 vítězné body, Obi-Wan tím hru vyhrál.

Jelikož hra všechny zúčastněné bavila, rozhodnou se vzít si zpět své ztracené karty, vrátit získané body do středu a zahrát si ještě jednou :)

Videa před táborem

Seznam s videi lákajícími na tábor najdete zde.